vimkala22

  • ۰
  • ۰

همه چیز درباره نحوه نصب، مزایا و نگهداری از کولر گازی پرتابل

در فصول گرم سال، تحمل گرما برای بسیاری از افراد بسیار سخت و طاقت فرسا است. اما با استفاده از کولر، دیگر نیاز به این نیست که گرما را تحمل کنید. تنها کافی است تا کمی به خود زحمت دهید و کلید کولر را برای روشن شدن بفشارید.

پس اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که تحمل گرمای تابستان برایتان دشوار است، این مقاله مخصوص شماست. در این مقاله شما را با یک محصول فوق العاده یعنی کولر گازی پرتابل آشنا خواهیم کرد. توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کولر گازی پرتابل چیست؟

کولر گازی پرتابل در واقع نمونه ای از همان کولر های معمولی است اما مضاف بر ویژگی های دیگر کولر ها، مزایا و ویژگی های دیگری هم دارد.  اولین مورد از ویژگی هایی که در راستای نام این کولر گازی قابل ذکر است، پرتابل یا قابل حمل بودن آن است.

عموماً کولر های گازی پرتابل مخصوص افرادی است که مستاجر هستند یا طی فواصلی، دفتر کار خود را تغییر می دهند. با استفاده از کولر گازی پرتابل، به راحتی می توانید کولر را جا به جا کنید. این کولر ها وزن زیادی ندارند و بسیار آسان نصب می شوند.

کولر گازی پرتابل به نسبت کولر های گازی یا آبی معمولی، کوچک تر هستند. البته توان های مختلفی دارند که متناسب با فضای اتاق یا ساختمان شما انتخاب می شود. توصیه می شود برای اتاق های کوچک تر از کولر گازی پرتابل کوچک استفاده شود تا انرژی بیش از حد هدر نرود.

کولر گازی پرتابل، نمونه ی یک کولر گازی مدرن است. چرا که فضای زیادی را اشغال نمی کند و در گوشه ای از اتاق جای می گیرد و از سوی دیگر، همانند اسپیلت ها نیاز به هر دو فضای داخلی و خارجی برای قرار گرفتن یونیت ندارند.  

طریقه نصب کولر گازی پرتابل

حتما می دانید که برای نصب تمامی وسایل برقی بهتر است تا نمایندگی آن محصول یا فردی متخصص نسبت به نصب اقدام نماید. این موضوع برای نصب کولر گازی پرتابل نیز صدق می کند. برای نصب کولر گازی پرتابل می توانید از متخصصان کار بلد تیم ویم کالا کمک بگیرید.

نحوه نصب کولر گازی پرتابل، از آن چه که فکرش را بکنید آسان تر است. تنها کافی است تا پس از خارج کردن کولر از جعبه آن، یک سر شلنگ تهویه آن را به دستگاه متصل کنید و سر دیگر را به خارج از اتاق (از راه پنجره) به بیرون هدایت کنید. پس از انجام این کار ها، کولر گازی پرتابل آماده این است که به برق متصل شود.

انواع کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل بر 2 نوع است. کولر گازی پرتابل تک لوله و کولر گازی پرتابل دو لوله

در مدل اول تنها یک لوله، هوای گرم داخل اتاق را به بیرون منتقل می کند. اما در نوع دوم، یعنی کولر گازی پرتابل دو لوله، یک لوله همانند نوع اول هوای گرم را از اتاق خارج می کند و لوله ی دیگر، هوای تمیز را از خارج اتاق به داخل منتقل می کند.

10 مزیت کولر گازی پرتابل

  1. قابل حمل بودن و سهولت در جا به جایی به واسطه طراحی چرخ در زیر آن
  2. نصب آسان
  3. قیمت متعادل و معقول
  4. به دلیل سهولت در حمل و نقل، برای مستاجران گزینه بسیار مناسبی است.
  5. برای شهر های شمالی و جنوبی که رطوبت بالایی داشته و شرجی هستند مناسب است؛ چرا که کولر گازی پرتابل رطوبت محیط اتاق را جذب می کند.
  6. کم سر و صدا
  7. مصرف برق پایین
  8. فضای کمی را اشغال می کند
  9. به راحتی می توانید فیلتر آن را تعویض یا شستشو کرده و دوباره در سر جایش قرار دهید.
  10.  هوشمند بوده و در بعضی از مدل ها با کنترل از راه دور، کنترل می شوند و در برخی مدل های نیز با تنظیم زمان، به طور خودکار در زمان تعیین شده روشن یا خاموش می شوند.

قیمت کولر گازی پرتابل

قیمت کولر گازی پرتابل کم مصرف، نسبت به انواع دیگر کولر ها، بسیار پایین تر است. نکته مهم این است که، در کنار هزینه پایینی که این کولر ها دارند، بسیار هم کم مصرف هستند و برق زیادی مصرف نمی کنند و از طرفی بازدهی بسیار بالایی دارند. البته قیمت کولر گازی پرتابل، به تناسب توان مصرفی آن متغیر است.

5 نکته مهم در نگهداری کولر گازی پرتابل

  1. هیچ گاه کولر گازی پرتابل را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. هنگامی که خورشید به طور مستقیم بر کولر گازی پرتابل بتابد، گرما روی کولر اثر گذاشته و کولر سعی می کند تا با توان حداکثری، به خنک کردن اتاق بپردازد. با این کار، هم مصرف برق بالا می رود و هم طول عمر دستگاه کاهش پیدا می کند.
  2. خروجی دستگاه را به طور مستقیم و بدون هر گونه پیچ خوردگی نصب کنید.
  3. از فیلتر کولر گازی پرتابل غافل نشوید و هر دو ماه یک بار نسبت به تعویض و یا شستشوی فیلتر کولر گازی پرتابل اقدام نمایید. آلوده بودن فیلتر کولر گازی پرتابل، فشار زیادی به کولر می آورد.
  4. سیستم کار کولر گازی پرتابل همانند سیستم تبرید است. فن داخلی دستگاه، رطوبت محیط را می گیرد و آن را متراکم می کنند. این رطوبت، قطره قطره جمع می شود که بایستی در خروجی مناسب قرار گیرد و یا به صورت دستی طی فواصل منظم تخلیه شود.
  5. کولر گازی پرتابل به جریان برق 15 تا 20 آمپر نیاز دارد.

کلام آخر

با مطالعه تمامی این موارد، می توان گفت که خرید کولر گازی پرتابل برای افرادی که مستاجرند مناسب ترین گزینه است. چون کولر گازی پرتابل تنها محدود به یک مکان نبوده و اگر یک محیط سه شرط، وجود پنجره، فضای لازم برای قرار گرفتن کولر گازی و یک پریز برق با جریان 15 الی 20 آمپر را داشته باشد، برای نصب کولر گازی مناسب است.

در صورتی که برای خرید یا نصب کولر گازی پرتابل نیاز به یک گروه متخصص و حرفه ای دارید، تیم ویم کالا بهترین گزینه برای شماست. تنها کافیست تا با واحد پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

 

  • ۰۱/۰۵/۲۷
  • vim vim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی